Lara lecsszik a lejtn, majd bekapcsolja a PLS-t.
Menjnk folyamatosan az adott ton, majd a vzesst megltva, egy bejtszs kvetkezik: Lara gynyrkdik a tjban, majd megjegyzi, hogy ha egyszer majd megszorul, akkor megy a kpeslap bizniszbe. Pr msodperc utn elveszi a tvcsvt, s kiszrja Rutland embereit, akik a vzessbl egy ldval veszik ki a vizet. Az irnytst megkapva, ugorjunk le a lejtn, bele a vzbe. (Az igazi Tomb Raider-es ltvny az, ha fejest ugrunk. Hogy ezt megtudjuk tenni, ugorjunk le a peremrl, majd gyorsan nyomjuk be a guggols gombot.)
Mg ne menjnk ki a kis szigetre, inkbb gyjtsk be a rewardokat. A medernek a jobb oldalnl vegyk fel az 1. Bronze Reward-ot.
A meder bal oldalhoz is sszunk el, majd ott vegyk fel a 2. Bronze Reward-ot. (Ltunk mg a sziget alatt, kzpen az regben egy ezstereklyt, de ezt mg nem tudjuk felvenni, mert a sodrs nem engedi.)
Most mr mehetnk fel a szigetre. Ltjuk a hidat, a sziget kzepn, ezt kellesz elfordtani. A jobboldali platformokon ugrljuk fel, majd fentrl ugorjunk t a ktlre, ami a hd szerkezethez van erstve. Kb. 2 msodpercet rajta kell maradni a ktlen, mert id, amg a slyunkra a szerkezetbl kijn a rd. Ha vrtunk, ktflekppen is leengedhetjk a hidat: amikor a ktlen vagyunk, lengjnk neki a hdnak, vagy ha mr leestnk, akkor csklyzzunk bele a kzepbe. A lnyeg, hogy vzszintes llapotba kerljn. Ha megvagyunk, vide kvetkezik. A hd leereszkedik, majd a vzess sztnylik, aminek a hta mgtt egy si nagy templom van. Rutland mr a templomon volt, s szreveszi Lart. Egymsnak beszlogatnak. Az irnytst megkapva, most megint csobbanjunk a vzbe, majd sszunk le, a sziget kzepre, s be a kis jratba, majd vegyk fel az 1. Silver Reward-ot.
Most msszunk vissza a szigetre, majd menjnk t a hdon, s be a templomba. Elre, le a lpcsn. Jobbra menjnk, a vizes rszhez. (A vzbe betudunk menni, de nem enged minket elszni a szemkzti partra, mert nagy a sodrs.) A parton csklyzzunk bele a tutajba, majd hzzuk magunkhoz. Menjnk r a tutajra, onnan pedig t a ktlre. A ktlrl t a msik ktlre, majd rjnk partot. Balra, fel a lpcsn tartsuk az irnyt. Nemsokra egy katona fog rnk rontani, akit ljnk meg. Menjnk tovbb, majd ltjuk a nem mkd csapdd. Ugorjunk t rajta, majd menjnk tovbb. Megint hasonl, s inaktv csapdval tallkozunk. A csapdk eltt van egy slykapcsol, erre lljunk r, majd maradjunk rajta kis ideig, mg a szemben lv ajtn a rcs teljesen fel nem megy. Most induljunk, de ajnlott egy kicsit sietni, mert a rcs megy egyre lentebb, teht idre megy a dolog. Egy j nagy terembe rtnk, s benne Rutland emberei mindenhol. Teht itt akci lesz! Ajnlott a szemben lv vashoz menni, majd onnan elugrani, s lni az ellenfeleket. Ha a lent lv elleneket kinyrtuk, akkor ljk meg a bejrattal szemben (ahonnan bejttnk) lv hordt, erre a talpazat leszakad, ahonnan a katonk fentrl lnek. A gppuskt vezrl embert ajnlott meglni azonnal. Ha mindenkit megltnk, akkor termszetesen vegyk fel a rnk hagyott dolgokat, majd menjnk fel a talpazatra. Mi vlasszuk a jobboldalt. Ugorjunk teht fel, majd vegyk fel a 3. Bronze Reward-ot.
Most menjnk a gppuskhoz. (ha tudjuk, ezt is hasznlhatjuk akci kzben) Ltunk kt vzimalmot. Egyet jobb, msikat bal oldalt. A baloldalival (a gppusktl balra) tudunk mit kezdeni mg csak egyelre. Ktflekppen is beindthatjuk: az els alternatva az, hogy a gppuskval ljk az ll oszlopot, ami kidl, s beindtja a kerk mkdst. A msik az, hogy a ktlre tugrunk, ami az oszloppal szemben van, majd nekilengnk, erre az oszlop nekiesik a kerknek, s az beindul. Ha mr beindult a szerkezet, akkor ugorjunk r az egyik kill rdjra, majd vrjunk addig, amg a ktlhez nem lesznk kzel. (Time Trial mdban egyszerbb, ha a fenti platform alatti kre rmegynk, majd onnan ugrunk r az egyik rdra, majd megfordulunk, s gy r a ktlre.) Ha mr kzel vagyunk, ugorjunk t a ktlre, majd a ktllel lengjnk t a szemkzti platformra. Innen ugorjunk t a zsilipes vasllvnyra, majd csklyzzunk bele a szemkzti platformon lv kis oszlopnak a vasas rszbe, majd kezdjk el magunkat hzni. Ha mr elhztuk magunkat, amennyire csak lehet, akkor ugorjunk t a szemkzti ktlre, majd forduljunk neki a kerknek, amit majd ksbb be kellesz indtanunk. Ugorjunk t a fenti kill rdjra, majd onnan is t a msik rdra, s onnan t a ltrs rszhez, majd a ltrn msszunk fel. Itt fent keressk meg a msik ltrt, majd msszunk fel azon is. Amikor mr a tetejn vagyunk, ugorjunk el balra, t a peremre. A peremrl el egszen balra oldalazzunk majd fel a kvetkez peremre. Amikor megltjuk a kvetkez ltrt a fejnk felett, akkor ugorjunk fel r, majd menjnk fel rajta. Most menjnk tovbb az ton. Egy medenchez rtnk, ahol nincs vz. Itt ljk le a rnk tmad jagurt. Most mr mehetnk fel, a lpcsromoknl. Menjnk egyenesen, majd le a tloldalon, a lpcs eltt vegyk fel a 4. Bronze Reward-ot.
Most mr mehetnk fel a reward feletti platformon, s onnan t a szerkezetre. A szerkezet olyasmi, mint egy mrleg, teht a slyunk nyomja a ktmbt. Amikor az egyik ktmbre rmegynk, akkor a msik felmegy. Teht ki kell hasznlni a jtk fizikjt. Nos, az els ktmbre ugorjunk t, erre a msik ktmb a magasba megy. Amikor megy feljebb a msik, krlbell az emelkeds kzepn ugorjunk t a msik ktmbre, majd onnan t a ltrra, majd onnan fel a platformra. Kis kocogs utn mutatja neknk a kamera, hogy mit kell tennnk majd. Az irnytst megkapva, menjnk egyenesen, majd ugorjunk t a sziklra, de annak is a peremre. Innen rtelemszeren ugrljunk lejjebb, majd amikor mr a legals repedsen vagyunk, a baloldali sziklra ugorjunk t, majd onnan mr leugorhatunk. (Time Trial mdban a legegyszerbb az, hogy mr fenti platformrl, a kamera mutatsa utn belepottyanunk a vzbe.) Ltjuk a vzben a tutajt, ugorjunk t r, majd ltjuk ugyanebben a medencben az oszlopot is, amibe bele tudunk csklyzni. (Ha elmegynk a jobboldali medenchez, akkor a lpcss romok kztt vegyk fel a 2. Silver Reward-ot.)
Tegyk is meg, majd kezdjk el hzni. A msik medencben ltunk egy ugyanilyen oszlopot, csak egy kicsit tvolabb. Csklyzzunk bele, majd kezdjk el magunkat hzni. Amikor a tutajjal olyan tvolsgra vagyunk a parttl, hogy ttudunk r ugrani, akkor tegyk is meg. Msszunk fel a ltrn, egszen a ltra tetejig, majd ugorjunk t a szerkezetre, ami megint ugyanolyan, mint az elz (mrleges). A ktmbn vrjuk meg, amg a msik ktmb megint kb. nem jn fel annyira, amg r nem tudunk ugrani, majd onnan t a platformra. Itt balra, a sarokban vegyk fel az 5. Bronze Reward-ot.
Most mr mehetnk t a velnk szemben lv platformra, de csklyznunk kell, ugrs kzben, majd gy tlengeni. Innen ltjuk a baloldali sziklst rszt, amire ugorjunk t. Oldalazzunk t a sarkon jobbra, majd egyel lejjebb menjnk, majd itt ismt oldalazzunk el jobbra. Ugorjunk feljebb, a felettnk lv peremre. Vagy ugorjunk htra, a htunk mgtt lv ktmbnek a peremre. Onnan oldalazzunk el balra, majd gy tlsan le a repedsre. A repedsrl ereszkedjnk lejjebb, onnan oldalazzunk el jobbra, majd amikor a vghez rtnk, akkor ugorjunk fel, a felettnk lv peremre. Innen megint el jobbra, majd ugorjunk t jobbra, a platformra. A kis platformon lljunk r a kapcsolra. Erre a platformmal szemben lv szerkezet teljesen megfordul, s a rajta lv tmb leesik. (Teht ha netn leesnnk innen, akkor a leesett tmbn, s az adott ton knnyen visszamszhatunk ide.)
Most a kapcsolrl menjnk le, majd vrjuk meg, amg a szerkezet ismt megfordul, s lell. Most mr mehetnk t a kvetkez platformra. Innen t a kvetkezre, majd itt is ltunk ugyanolyan kapcsolt, amire toljuk r a platformon lv ktmbt. Erre a msik szerkezet is megfordul. Most menjnk vissza az els platformra, ahov a mi slyunkkal kell rllni a kapcsolra. Tegyk is meg, majd addig ne lpjnk le a kapcsolrl, mg a szerkezet meg nem fordul, egszen a lellsig. Ha megvagyunk, akkor gyorsan lpjnk le a kapcsolrl, majd t a szerkezetre, mg az prg, (Time Trial mdban ajnlott, ha rgtn rugrunk a szerkezetre, majd gyesen tugrunk a szemben lv platformra) onnan t a kzps platformra, a szobros rszre. Gyorsan csklyzzunk bele a szobornak a mellkasn lv csillagba, majd kezdjk el hzni. Mutatja a kamera, hogy beindul a szerkezet, s vz lepi el azt a medenct, ahonnan jttnk. Az irnytst megkapva ugorjunk is bele a vzbe, majd menjnk azon a kis jraton, ahol most mr a vz folyik le (termszetesen ez ott van, ahonnan korbban jttnk). A ltrn msszunk le, majd le a peremre, a peremrl jobbra oldalazzunk, majd a vgnl lejjebb a peremre, majd onnan el jobbra, t a ltrra.
Msszunk le, majd keressk meg a ltrt, s msszunk le rajta, amg le nem rnk a vzimalmos termnkbe. Kamera mutatja, hogy beindtotta a vz a malmot, teht mr tovbb tudunk menni. De nemcsak a malom, hanem a csapdk is beindultak, amik pont a tovbbvezet utunkat akadlyozzk. Sebaj, az irnytst megkapva ugorjunk htra, t a malomra. Vrjuk meg, mg a ktlhez nem rnk, majd ha ott vagyunk, ugorjunk t r. A ktlrl lengjnk t a szemkzti platformra, majd onnan menjnk egyenesen, ahol a csapdk beindultak. Itt vigyzzunk, mert akr 1 rossz msodperc, s simn levesz az letnkbl sokat a csapda. Mindig vrjuk meg, amg tkzsig bemegy, majd gyorsan fussunk t rajtuk, de csak egyesvel! (Szerintem bukfenccel knnyebb tjutnunk.) Ha a 3 kars-csapdn tmentnk, akkor jnnek a pengk. Ha szeretnnk biztonsgban tmenni, akkor a pengk eltt van egy ktmb, ezt lehet tologatni.
Ha tmegynk a ktmbbel egytt, nem nagy a valsznsge, hogy vesz az letnkbl. Time Trial mdban nagyon ajnlott, hogy hagyjuk a tmbt, helyette akrobatikzzunk t a pengken. A felst gy, hogy futs kzben gurulunk, majd ha jn az als, akkor azt ugorjuk t. Most menjnk fel a lpcsn. Itt is ugyanolyan csapda van, de szerencsre van egy ktmbnk is, ami a fej szimblum mellett jobbra, a falban van elrejtve. Ha szksgnk van r, akkor a falbl hzzuk ki, majd toljuk a csapdn t, hogy esetleg meg ne srljnk. Ha trtnk, akkor kocogjunk egy kicsit, majd jobbra, fel a lpcsn, aztn le a kvetkez lpcsn. Kocogjunk tovbb egyenesen. Kis id utn elkezd remegni a terem, majd a kamera mutatja, hogy egy hatalmas kgoly gurul felnk. Lendljnk akciba, amikor az irnytst megkaptuk: elszr a jobboldali drdt ugorjuk t, majd a baloldali drdk alatt bukfencezznk t, utna menjnk egyenesen, s ugorjunk t a lndzss szakadk felett, majd fussunk a kijrat fel. A kis vide mutatja, hogy Lara kijut a templombl, majd gyorsan elugrik a kgoly irnybl. A goly tovbb halad, le a lejtn, s megnyitja az utat a vz, s a templom kztt. (Nem muszj mg egyszer lemennnk, csak akkor, ha a vzben lv reward-okat nem vettk volna mg fel, a plya elejn.) Az irnytst megkapva a velnk szemben lv ltrn msszunk le, majd a htunk mgtt vegyk fel a 3. Silver Reward-ot.
Msszunk fel vissza, majd a bejrattl (ahonnan a kgolyval egytt jttnk ki) menjnk jobbra, majd ugorjunk t a rdra. A rdrl t a szemkzti peremre, majd oldalazzunk el balra. Innen menjnk egyel feljebb, majd ott ugorjunk htra, t a msik peremre. A peremrl egyel feljebb, majd gyorsan ugorjunk t htra, a htunk mgtt lv rdra, hogy nehogy a k eltalljon minket. A rdrl most t a kvetkez rdra, onnan pedig t a szemkzti platformra. Egy kicsit menjnk jobbra, majd t a szemben lv vasllvnyra. Vrjuk meg, mg az llvny le nem megy, majd t a szemkzti platformra. Innen t megint a szemkzti platformra. Menjnk egy kicsit jobbra, majd egyenesen velnk szemben lv rdra ugorjunk t, majd onnan ugorjunk a szemkzti peremre.
Oldalazzunk el balra, majd egyel ugorjunk feljebb, majd jobbra oldalazzunk el gyorsan (mert a nyakunkba omolhat megint egy k) t a rdra. Innen megint t a fenti rdra, majd a rdon forduljunk meg, s megint t a msik rdra. A rdrl t a szemkzti peremre. Gyorsan oldalazzunk, majd egy peremmel megint menjnk feljebb. Itt oldalazzunk el balra, majd a kvetkez platformra ugorjunk htrafel. Menjnk be a templomba, majd kis kocogs utn vide kvetkezik: Lara szrevesz a fldn egy brosst, majd felveszi. Elolvassa, s kiderl, hogy ez az anyj volt. Az irnytst megkapva, menjnk le a lpcsn (ajnlott bekapcsolni a PLS-nket, mert elg stt van) majd kis id utn egy szakadknl talljuk magunkat, ahol tskk llnak ki. Hogy ttudjunk jutni rajta, csak bele kell csklyznunk a szakadk felett lv vastrgyba. Ha tjutottunk, kocogjunk tovbb, majd megint egy ugyanilyen szakadkhoz rnk. Termszetesen most is hasznljuk a csklynkat, majd ljk bele a szakadk feletti vastrgyba. Menjnk tovbb balra, majd ltjuk, hogy katonk vannak a lenghdon.
A hd feletti ktmbt meglhetjk, erre rszakad a hdra, s a mlybe esnek a katonk. Ha gy jrtunk el velk, akkor a ktmb helyn lv vastrgyba csklyzzunk bele, majd gy lengjnk t a szakadk felett. Ha nem lttk le a tmbt, akkor meg csak simn menjnk t a hdon. ljk meg a tloldalon a katont. Menjnk teht az ton tovbb, jobbra. Ltjuk a peremrl, hogy jobbra a vzessnl vannak a rudak. Az els rdra ugorjunk t, majd onnan menjnk tovbb, t a kvetkez rdra, majd onnan t a szemkzti fal repedsre. A repedsrl balra ugorjunk, t a platformra, ahol van egy kbl kszlt ajt. Dobjunk egy grntot az ajt el, majd menjnk tvolabb, hogy ne srljnk. A grnt sztvitte az ajtt, majd menjnk be a bejratn, s vegyk fel a 4. Silver Reward-ot.
Most menjnk vissza a vzess melletti falnak a repedsre, ahonnan ide a platformra jttnk. Innen ugorjunk egyel feljebb, majd oldalazzunk le balra. Ugorjunk ktszer feljebb, oldalazzunk le jobbra, majd ugorjunk egyel feljebb, s innen t a htunk mgtt lv rdra. A rdrl t a szemkzti platformra, ahol robbans hordk vannak. Itt vigyzzunk, mert ha szrevesznek, knnyen meglehet, hogy a hordba lnek, s akkor megy szpen az letnkb. Na, teht: menjnk egyenesen, majd menjnk le a lpcsn. ljnk meg a katonkat, ahnyat csak tudunk. Nagyon vigyzzunk, amikor a hdon vagyunk, mert ha egy katona, akkor dobja r a grntjt a hdra, knnyen leszakadhat, de akkor megynk mi is a hddal egytt, a mlybe. Ha a hd leszakadt, de nem voltunk rajta, akkor sincs semmi baj, mert az utunkat, a hidat megtart ktelek segtsgvel folytathatjuk. Ha mindenkit megltnk, vegyk fel a rnk maradt holmijukat. Menjnk a tovbbvezet ton, be a terembe.
Vigyzzunk, mert balrl tmad rnk egy jagur, akit szedjnk le. A baloldali lpcsn menjnk fel, majd onnan gyorsan ugorjunk t a ktlre, majd a ktlen vrjuk meg, mg a lpcsn le nem gurul kt hatalmas kgoly. Ha elmentek, akkor lengjnk vissza a lpcsre, majd menjnk fel. Itt ltunk egy ajtt, s vele szemben egy sllyed kapcsolt, amin egy szimblum van. lljunk r a kapcsolra, majd vrjuk meg, mg az ajt teljesen fel nem megy. DE!: mg ne menjnk be az ajtn, hanem gyorsan menjnk le a lpcsn, s a terem aljn, az ajtval szembeni hatalmas ajtn menjnk be, majd kocogjunk el a Gold Reward-ig.
Most menjnk ki, majd megint fel a lpcsn a mr megszokott ton, s megint lljunk r a slykapcsolra. Vrjuk meg, mg az ajt fel nem megy teljesen (Time Trial mdban inkbb csak elg megvrnunk, ha az ajt felmegy kb. kzpmagassgig.) majd menjnk be az ajtn. Vide kvetkezik: James Rutland mr bent van a teremben, majd elkezdenek beszlgetni Larval. Rutland azt hiszi, hogy Larnl van egy "Ghalali kulcs", ami szksges a kard sszerakshoz. (Nincs Larnl, de legalbb most mr Lara tudja, hogy az is kell hozz :) Rutland elmondja, hogy Amanda szerint elkpzelhet, hogy Lara apja mr a Kulcsot megtallta, gy azt Lara esetleg rklhette. Lara mondja Rutlandnak, hogy meslhetne a kezben szorongatott karddarabrl is, de Rutland nem teszi. Helyette inkbb megmutatja a karddarab erejt
Az irnytst megkapva, megint nagy harc kzben talljuk magunkat: Rutland a karddal szurklhat minket, s mg radsul grntokat is dobl, s mg az lett is fel tudja tlteni, ha egy emelvnyre felmegy. Hogy nagyon egyszeren, s nagyon gyorsan le tudjuk gyzni Rutlandat, (st, Time Trial mdban kimondottan ajnlott) akkor tegyk a kvetkezt: i pont az al az emelvny al, ahov felmegy az els sszecsaps utn, s onnan nem mozdulni. Akkor nem jn le. Szt kell lni a 4 oszlopft, s utna megcsklyzni mindet. Termszetesen az utols legyen az, amin ll. De ha ezt esetleg nem tudnnk megcsinlni, akkor ljk meg a klasszikus mdon: Minden emelvnyen van szimblum, amiknek van egy rteges fedse. Szt kell lni mindegyik emelvnynek a rteges szimblumt, majd ha az sszest sztlttk, akkor a vasszimblumba bele kell csklyznunk, s meg kell hznunk. Erre az emelvnyek leomlanak, s Rutlnadnak nem lesz hol az lett feltltenie. Termszetesen legyen az utols az, amin ll. Rutlnadnl vigyzzunk a grntjaival, s ne menjnk tl kzel hozz, mert elkezd szurklni a karddarabbal. Akrhogy jrtunk el, az a lnyeg, hogy legyzzk.
A legyzs utn vide kvetkezik megint, amiben Lara elveszi Rutlandtl a karddarabot, majd sszeilleszti a mr nla lvvel. Az informcikbl leesik neki, hogy valsznleg a kard szndkosan lett sztszedve, hogy jra sszetegyk a Ghalali Kulcs segtsgvel. A kard vagy a Keresztes Lovagoktl, vagy Artr Kirlytl szrmazhat. Kiderl, hogy Amanda betrt Lara otthonba, mert azt hitte, hogy Larnl van a Kulcs. Teht ezrt nem vlaszolt neknk Zip s Alister.
Lara motoron szguldozik, keresztl a Dzsungelben, majd idkzben Zippel, s Alisterrel beszl, akik vgre kiszabadultak. A srcok elmondjk Hsnnknek, hogy Amanda nluk jrt, s a Ghalali Kulcsot kereste. Alisterbl sajnos sikerlt egy informcit kiszednie, amit pont Larnak akart elmondani: Kazahsztnban is van egy karddarab. Amanda s csapata mr el is indultak Szovjetuniba, ahov neknk is el kell jutnunk.
Tippek:
- Nem rdemes Time Trial mdban rewardot gyjtgetnnk.
- Time Trial mdban, a csapds rsznl, ne hasznljuk a ktmbket, helyette inkbb gyeskedjnk t gyorsan.
- Rutland legyzsnl, Time Trial mdban, s ha srlsmentessget akarunk: Bellni pont az al az emelvny al, ahov felmegy az els sszecsaps utn, s onnan nem mozdulni. Akkor nem jn le. Szt kell lni a 4 oszlopft, s utna megcsklyzni mindet. Termszetesen az utols legyen az, amin ll.
Ha Time Trial mdban vgigvitted a plyt, akkor a kvetkez dolgok elrhetek lesznek az extrk menpontban:
Special - Infinte Shotgun Ammo Outfit - Amanda
Ha minden reward-ot beszereztnk a plyn, akkor az albbi extrkat nyithatjuk meg: -Cinematics - 7 j -Location Concepts - West Africa Object Models - West Africa Outfits - Legend, Pink; Classic, Gray Pistol Upgrades - Increased Accuracy |