Peru - Return to Paraiso (Visszatrs Paraisoba)
Gold Rewards: 1
Silver Rewards: 2
Bronze Rewards: 8
Lara hazatr a Croft Manorba. Els tja Ziphez vezet.
- OK, ki volt az? - krdi Lara.
-Hallottl az amerikai Rutlandokrl, igaz? volt a szentor kisebbik fia, James Rutland. A West Pointon tanult, aztn ... ennyit tudunk arrl mivel foglalkozik. - mondja Zip.
- Kersd vissza a felvtelt! - kri Lara Zipet.
- Isten hozta itthon, Lady Croft! Ki- vagy bepakolni kell a kzipoggyszt? - krdi Winston szolglatkszen.
- Winston, nzd meg ezt. Majdnem azonos, csak ms az elrendezse. - mutatja Lara a tiwanakui rnkrl kszitett felvtelt a monitoron.
- Mivel azonos? - krdi a most betoppan Alister.
- Valamivel, amit nagyon rgen lttam Neplban. Mrfldekre brmilyen preinka kultrtl.
- s gy hiszi, ez a kard egy darabja. - krdi Winston a kpernyre bkve.
- Milyen kard? - krdi Alister.
- Valszinbb, hogy egy msik ugyan abbl a fajtbl. Zip, te prblj meg mindent kideriteni amit csak lehet errl a Rutlandrl. Leginkbb azt, hogy hol lehet most. - adja ki az utasitst Lara.
- Prbld Perut. Beszlt Paraisorl. - javasolja Zip.
- Utalt arra, hogy ott meg lehet tudni valamit a trgyrl. - helyesel Lara.
- Azt mondta voltl Paraisoban. Mi trtnt ott? s ki Amanda? - dlnek a krdsek Alisterbl.
- Alister, nzd t ezeket a kpeket, megltjuk mire jutsz! Zip, hivd fel Anaya-t, tudd meg hogy tud-e velem tallkozni Paraisoban szombat reggel.
Peruban vagyunk mr, egy koszos kis faluban, Parasoban. A helyszn a westernfilmekre emlkeztet. Amint Lara feltnik, a helyi lakosok beszaladnak a hzakba.
- gy tnik nem nagyon rajonganak itt a ltogatkrt manapsg. - jegyzi meg Lara.
- H, te jttl fegyverrel. - emlkezteti Zip.
- Nem hibztathatsz azrt, mert rtek a kiegszitkhz. - vicceldik Lara. - Van valami hir Anaya-rl?
- Azt mondta a szobornl tallkozik veled, a piactren.
- Legalbb ngyszemkzt beszlhetnk. - utal Lara a hzakba hzd lakosokra.
Amint megkaptuk az irnytst, rgtn forduljunk jobbra, befel a kis siktorban. Menjnk balra, velnk szemben pedig nemsokra egy kis betonlda lesz, ugorjunk fel r, gy feljutunk a hztetre. Ltjuk a pznn, hogy a lmpa vdje vasbl van, gy a csklynkat ki tudjuk r lni. Tegyk is meg, s a szemkzti hztetre lengnk t. A hztetrl ugorjunk le a kis helysgbe, majd vegyk fel az 1. Bronze Reward-ot.
Hogy ki tudjunk menni a helyisgbl, toljuk a ldt a kerts el, s ugorjunk ki. Ltjuk a rongybabt, s a focilabdt. A rongybaba hasznos dolog, gyakorolhatjuk rajta az tseket, rgsokat, mozgskombincikat, stb... A labdval is el lehet szrakozni, ha bergjuk a kapuba (kt kerts kz, ahol fel van tve egy transzparens, hogy gol!) a nem ltez kznsg felkilt, hogy gl. :) A labdt az akcigombbal tudjuk rugdosni. Ha kiszrakoztuk magunkat, akkor vissza a kldetshez. :)
Menjnk a ftrre, ahol egy cowboyos szobor van, s tallkozzunk Anayval.
- Hello Lara. Gondolom szrevetted hogy egy perce mg nem voltak ilyen kihaltak az utck. - dvzli Lart Anaya.
- Pedig annyira igyekszem ismerkedni. - ironizl Lara. - Remlem n ijesztem el ket, nem valami ms.
- Nincs itt semmi. Csak egy raks trtt cserp, s rgi bartok tetemei. Ha tudtam volna hogy ide fog vezetni, sosem beszltem volna neked Bolivirl. - mondja Anaya keseren.
- Mgis itt vagy.
- La Paz nincs tl messze.
- Ahogy a mlt sem.
- Lara! - kilt Anaya, mikor a kapun ttrve behajt a piactrre egy teheraut.
- Menj! Majd utlrlek.
- Zip, hivd fel Anayt a mobiljn, mond meg neki hogy utna megyek, ha ezzel itt vgeztem.
Ha vge a videnak, rgtn harc kzben talljuk magunkat. Mindenhonnal katonk vettek krbe, s az letnkre akarnak trni. Hogy ez ne gy legyen, kezdjk ket gyilkolni: hasznljuk ki a felkiltjellel elltott trgyakat (autt, palackokat robbantsuk fel, ha katonk vannak a kzelkben)! Ha megltk az els adag katonasereget, mris jn a tbbi, ezeket is ljk meg. Majd ha mr ket is megltk, megint egy fegyveres ront rnk, de mr a fggfolyosrl. ljk meg t is. Ezen a tren nem lesz tbb ellensg, teht nem maradt ms dolgunk, minthogy felvegyk a rnk hagyott fegyvereiket, letcsomagjaikat. Ha mindent felvettnk, nzznk el mg a fldszinten az egyik ajt mg, s vegyk fel a 2. Bronze Reward-ot.
Most mr menjnk fel a fggfolyosra, de mg ne a zszlsrdon, hanem a kis bd tetejre ugorjunk fel, onnan pedig fel a tetre. Onnan ugorjunk a rdra, majd onnan t a msik rdra. Ha trtnk a msik tetre, akkor vegyk fel a 3. Bronze Reward-ot.
Most a ktlen cssszunk le, s most msszunk a zszlsrdra, onnan pedig ugorjunk a fggfolyosra. Rgtn rgjuk be az els ajtt, s vegyk fel az 1. Silver Reward-ot.
Menjnk ki, s szaladjunk a fggfolyos szlre. Innen ugorjunk, s csklyzzunk a lmpra, ugorjunk t a szemkzti erklyre. Menjnk egyenesen, s vegyk fel az elbb meglt katonnak a grntjt. Haladjunk tovbb, menjnk be az ajtn, de vigyzzunk, mert megint egy fegyveres tmad rnk. ljk meg, vegyk fel az ltala rnk hagyott, s az asztalon lv grntokat. Rgjuk be az ajtt, s most megint akci kzepn talljuk magunkat, mindenhonnan lnek rnk megint. Ahol tudjuk, hasznljuk ki megint a felkiltjeles trgyakat. Vigyzzunk a katonkkal, mert mr tudnak grntokat is dobni, s nha elg nehz szrevenni, fleg az akcizs kzben. De szerencsre neknk is van mr, hasznljuk is ki. :) Haladjunk tovbb az utcn, megint fegyveresek jnnek, ljk meg ket is. Tovbbhaladva befarol egy teheraut, tele katonval. Az is gond mg, hogy van egy gpfegyverk is, amivel soroznak minket, de kitudjuk ket jtszani, ha a felkiltjeles rampznn belelvnk a transzformtorba. Ha ezeket is megltk, ltjuk a motor eltt a katonkat, ket is sorozzuk meg. Mindenki halott, vegyk fel a rnk hagyott grntokat, fegyvereket, letcsomagokat, s termszetesen a bdval szemben lv kis utcban a 4. Bronze Reward-ot.
Most mr mehetnk a motorhoz. (Ha Time Trial mdban jtszunk, akkor nem fontos meglni a katonkat, csak gyorsan odafutunk a motorhoz, s ksz. gy kb. 2-3 percet is megtakarthatunk!!)
- Anaya hivott a mobiljn. ldzik a zsoldosok. - tjkoztatja Zip Lart.
- Mond neki hogy indulok.
- Rendben.
Nincs vesztegetnival idnk, Lara a motorra pattan, s induls! Motorozs kzben folyamatosan menjnk, ne lljunk le nzeldni, mert Anaya meghalhat!
- Anaya azt mondja behozzk. Sietned kell! Siess Lara, Anaya azt mondja kzelednek hozz! Nyomd neki, ilyen sebessggel sosem red utol Anayt! - buzdit Zip.
[- Lara, megszakadt a kapcsolat Anayval. A telefonja sket. Azt hiszem egy lvst hallottam. - mondja Zip, ha elksnnk.]
(Folyamatosan nyomd az elre-t, kzben irnytsd persze jobbra, vagy balra, s egyfolytban ljj.) Teht folyamatosan adjunk gzt neki, ljk az ellenfeleket, vegyk fel tkzben az letcsomagokat, s vigyzzunk a sziklkkal, mert ha nekik megynk, knnyen felborulhatunk, s akkor kezdhetjk a checkpointtl. Az t sorn egy lngol hddal fogunk tallkozni, itt teljes gzzal menjnk neki, kerljk a szakadkokat, s ne menjnk bele a tzbe!
- Felrobbantottk a hidat! - mondja Lara a rdiba.
- Nyomd neki, Lara! Hha!
De vigyzzunk mg az ellensg motorjaival, ugyanis ha meghalnak, akkor a motor a levegben repl, s ha belemegynk, elveszi az letnket. Ljk a palackokat is, ha tbb motoros van a kzelkben. Ha Time Trial mdban jtszunk, akkor egy pillanatra se lljunk meg, ljnk folyamatosan, hasznljunk ki minden palackot, s nagyon vigyzzunk, hogy neki ne menjnk a sziklknak! Ha mr a motoros rsz vge fel jrunk, az els kamionnal ne foglalkozzunk, menjnk el mellette balra, de a msodikkal mr vigyzzunk, mert ha lejn a platja, kt fegyveres l rnk, s hullanak a ldk is.
- Na most mi lesz? Hogyan red el? A kamionok beszoritanak, legyl vatos. - mondja Zip.
Ljk le teht ket, utna hajtsunk fel a platn a kamionra.
Mikor Anaya szreveszi Lart a teheraut tetejn lefkez, Lara pedig tugrik a Jeepbe, mikzben mg a teheraut sofrjt is lelvi. Hamarosan megrkeznek egy sats helyszinre.
- Nem sokat vltozott. - jegyzi meg Lara.
- Mirt is szmitana mr az a pr v, ami a tbb mint ezerhez mg hozzaddik.
- Van valami amit nem mondtam meg. Azt hiszem Amanda nem halt meg odalent.
- Errl van sz? Lezrsrl?
- Nem mindig errl van sz? Felssuk a mltat, hogy megrthessk?
- n mrnk vagyok, Lara, a jvnek pitek. Nem vjklok a mltban.
- Majd fogsz egy nap, vgl mindenki azt teszi. - mondja Lara, s gondolatai visszakalandoznak a mltba, mikor dikknt jrtak itt....
-Lara, gyere le te lgs. - mondja a szke Amanda. - Jason azt mondta kzel vagyunk a clhoz.
- Egy perc, Amanda. Van nhny szerkezeti problmnk. - mondja Lara, a darut vizsglva.
- Gyere csak le. - biztatja jra Amanda, s leereszkedik a ktlen. Lara vgl kveti, a ktl leszakad.
- Elszakadt a ktl? - krdi Amanda.
De kezdjnk is bele a kalandba: Menjnk le a lpcsn, majd egyenesesen, s guggolva menjnk t a rsen.
- gy ltszik nincs vilgits, remlem hoztl fklykat. - kilt htra Amanda.
A lejtn cssszunk le.
- A pallk a viznyel felett eltrtek, gyhogy fggeszkedned kell. - tancsolja Amanda.
A rdon fggeszkedve menjnk t a szakadk felett.
- Lemaradtl! - hzza Amanda Lart.
- Te olyan trista vagy! - vg vissza Lara.
A folyosn balra megpillantjuk Amandt, de valami megtmadja ket, egy sziklaomls pedig lezrja az utat.
- Aaaaaah! Eva! - kiabl riadtan Amanda.
- Mi trtnt? Amanda! Amanda, hallasz? Amanda!
Menjnk jobbra t a kapu alatt, bernk egy terembe. Az egyik bartnnk, Sarah holttestt talljuk ott, mellette pedig egy dobozt.
- Sarah, Istenem, mi trtnt! - szrnylkdik Lara.
A dobozt toljuk r a slykapcsolra, jobb oldalra. A kapcsol aktivl a falbl egy lndzst, amire ha rugrunk, tovbb tudunk ugrani a platformra. Fent vegyk fel az 5. Bronze Reward-ot.
Innen ugorjunk t a peremre (ami egy arcot brzol) onnan balra oldalazzunk, s balra ugorjunk, t a platformra. Essnk le a kvetkez terembe, ahol megint egy halott bartunkat talljuk.
- Istenem! - szrnylkdik Lara megltva az jabb tetemet.
- Lara, itt vagyok! - kiabl valaki a rcs mgl.
- Kent? Mi folyik itt?
- Meglte Oscart.
- Mi lte meg?
- Nem tudom, nem tudom. Nem lttam. Ez a kapu nem mozdul. Eressz ki innen.
- Minden rendben van. - prblja Lara nyugtatni Kentet.
- Van felettem egy lyuk. Ki kell innen juttatnod. Siess, ki kell innen jutnunk!
- Siess Lara, vissza fog jnni!
- Tarts ki, megyek.
A teremben mindenhol lndzsk llnak ki a falbl, ami azrt van, mert a slykapcsolra rvan gurtva egy nagy kgoly. Gurtsuk le a kapcsolrl a golyt, hogy eltnjenek a lndzsk. Most mr felmszhatunk a platformon, s tugorhatunk a ktlre, onnan lengjnk t a fggfolyosra, s menjnk ki a rcsos kapunl.
- Jn, az istenit Lara! - pnikol Kent.
- Majdnem ott vagyok!
- H, azt hiszem fnyt lttam! - tudsit Kent.
- Maradj ott, Kent! Megyek le.
- Amanda! Amanda! - kiabl Kent.
- Kent! - kilt vissza Amanda.
- Ez ! - kilt fel az immr felbtorodott Kent, s futva elindul a folyosn.
- Vrj! Kent! Kent!- prblja Lara megllitani bartjt, de az nem hallgat r, s egyenesen egy polipszer szrny karmai kz szalad. Lara futsnak indul a szrny ell, egyszer megbotlik, de gyorsan halad tovbb.
Most rajtunk a sor, mentsk meg Lart. A szrny belsnzetbl irnytjuk hsnnket. Mindig ugorjuk t a kveket, s fussunk elre, majd amikor az t vghez rtnk, ugorjunk le, vagy r a ktlre(de leszakad). A szrny most becsapdott a falba, s eltnik. Mink az irnyts, teht nzznk krl. Megint van itt egy sllyed kapcsol, amire a kgolyt kellesz rgurtani. Ugorjunk fel a platformon, majd a golyt a dombon gurtsuk le. Ha pontos sebessggel, s a pontos helyre esik, akkor megll egyhelyben a slykapcsoln, s nem kell visszamenni, rgurtani a kapcsolra. Ha biztosan rajta van a goly a kapcsoln, akkor ltjuk, hogy killt a lndzsa a falbl. A platformtl feljebb vegyk az irnyt, itt Amandval tallkozunk, is bevan rezelve, mint szinte mindenki.
- Lara, Jason meghalt! Mindenki halott! - kiablja a pnikba esett Amanda
- Van valami nem tudom mi az. Csak annyit lttam - elmlkedik Lara, cselekvs helyett.
- Aaaaah, neeee! - sikoltozik Amanda, majd futsnak ered, egy src utna.
- Mami! Aaaaaaaaarrrrrrrggggggghhhhhhhhhhhh! - hangzanak a src utols szavai.
Most mr rugorhatunk a lndzsra, onnan pedig a ktlre t , s lengjnk a szemkzti fggfolyosra. Mg ne menjnk tovbb, mert itt fent jobbra a sarokban van a 6. Bronze Reward.
Ha felvettk, mehetnk is kifel, de rdemes egy fklyt dobni, mert alattunk lndzsk llnak a fldbl ki, ha beleesnk, meghalunk. Szval a szakadk feletti rdon fggeszkedjnk t, majd essnk le, amikor talaj van alattunk. Haladjunk elre egy kicsit, Lara egy terembe rve rtall Amandra.
- Amanda!
- Azt hiszem ez a k nyitja az ajtt. - mondja Amanda, aki egy a falba gyazott kristlyt vizsgl.
- Nem tetszik ez nekem. Biztos hogy jl olvasod? - krdi Lara.
- Az a dolog kzeledik! Van jobb tleted?
- Lehet hogy az ajt be van csapdzva!
- Mi vagyunk csapdban. Ah, Istenem! - mondja Amanda hallravltan, mivel megltja a szrnyet. Nekill kihzni a kvet, ekzben a szrny Larra ront, de mikor Amanda megszerzi a kristlyt eltnik.
- Amanda, fuss! Amanda! - kilt Lara, mikor szreveszi hogy a terem ssze fog dlni.
Lara a kijrat fel szalad, Amanda is utna lohol, de a leoml kvek leteritik. Kzben viz kezdi elrasztani a termet. Lara pont kir, mikor lezrul a kapu kettjk kztt. A vz egyre jobban tltdik fel a teremben, Amanda lba beszorul a kvek kz. Lara prblja tartani a kaput, de Amanda nem tud kiszabadulni, vgl egy komls teljesen maga al temeti. Lara mg mindig prblja a kaput rngatni, htha megtudja menteni Amandt, de beltja, hogy neki mr nincs eslye. Hsnnk a szabaduls fel szik, mert mr neki is alig van levegje.
Visszatrnk a jelenbe. Anaya s Lara tovbb beszlget az sats mellett.
- Hogy teljesen szinte legyek, szerintem ez egy szrny tlet. Megegyeztnk, hogy gy hagyjuk a dolgokat, ahogy voltak. - mondja Anaya.
- Megprblom majd, amennyire tudom. De abbl amit Rutland mondott biztos vagyok benne, hogy van odalent valami, ami rvezet, mi lte meg anymat. Vissza kell mennem. - rvel Lara.
- Ne prblj ugyan azon a helyen bemenni. Be van omolva.
- A folynak be kell oda jutnia valahogy.
- Rd hagyom hogy rjjj hogyan jutsz be. n nem tudok lemenni, sajnlom.
- Semmi baj, igazn. Ha brmi problma addna, hivd Zipet, majd hozzm kapcsol. Ne kockztass: nem vesztem el tbb bartomat. - mondja Lara bcszul, majd elindul az akna fel.
- Szval, hogyan jutsz be? - krdi Zip a rdin.
- Ugyangy, ahogy a viz, remlem. Ha Anaya hivna, azonnal kapcsold hozzm. Kiss aggdom, hogy egyedl hagytam.
- Majdn n elszrakoztatom.
Amint megkaptuk az irnytst, nzznk krben az sats helysznn. A majdnem velnk szemben, kicsit balrbb lv srga llvny hta mgtt a dobozoknl vegyk fel a 7. Bronze Reward-ot.
Menjnk tovbb a vzhez (htul van), majd az eltte lv bdromoknl vegyk fel a 8. Bronze Reward-ot.
Most mr ugorjunk be a vzbe, menjnk j mlyre, majd az adott ton menjnk mindig egyenesen. Ajnlott gyorsan szni, mert akik nem j szk, knnyen megfulladhatnak :) Ahol tudunk, mindig menjnk fel levegrt. (Ha Time Trial mdban jtszunk, akkor egyszer menjnk csak fel levegrt, krlbell olyan kzptjon. Mindenflekppen hasznljuk a gyorsszst is, amit az akcigomb nyomkodsval aktivlhatjuk.) Ha mr abba a terembe rtnk, ahol az Amands baleset volt, menjnk fel levegrt. Ltjuk a szobrokat a vz alatt, akiknek a kezkben kkes vegkapcsol van. Vegynk egy nagy levegt, s le a vz al :) A lnyeg az, hogy mindegyik szobornak a kezben a kapcsolt hzzuk meg, de gyorsan, mert idre megy. Teljesen mindegy, hogy melyikkel kezdjk, de ha mr az egyiket meghztuk, rgtn gyorsszssal menjnk a kzelebbihez, s annak is hzzuk meg a kapcsoljt. (Gyorsabban szol, ha kzben a feladatgombot nyomod. PC-n"E") Ha megvagyunk a feladattal, egy vide kvetkezik, amiben a vz leereszkedik, gy mr Lara feltrkpezheti a terepet. Rgtn a sziklhoz megy, ami mg akkoriban Amandra esett, s elkezd kutakodni, s megtallja Amanda bal cipjt, ami ki van fzve.
- Az az amire gondolok? - krdi Zip.
- Ez anakronizmus. - mondja az okostojs Alister.
- Amand volt. - mondja Lara, mint aki szellemet ltott.
- A magasszr dork nem esik le ilyen knnyen az ember lbrl? - krdi Zip.
- Ki van fzve. Sosem kpzeltem, hogy tllhette.
- Rengeteg viz volt ott, mg mindig lehet hogy nem lte tl. - jegyzi meg Alister.
A vide utn ne menjnk mg ki a terembl, mert az egyik kis alagtban talljuk a 2. Silver Reward-ot.
Most menjnk ki a terembl ott, ahol mg rgen Amanda a falbl kiszedte a kvet, s most t van trve a fal.
Lara egy sziklba vsett feliratra bukkan.
- Tiwanaku utols kirlynjnek trtnett mondja el. Az apja a kirly volt, de elveszett, s egy harcos nevelte fel. Az utn lett kirlyn, hogy a Tunupa nev smn rjtt kirlyi szrmazsra. - olvassa fel Lara a feliratot.
- Tunupa egy msik neve Viracucha-nak, a teremts istennek. - mondja Alister.
- A smn elvitte a Titicaca-thoz, ahol klcsn adta neki a botjt, mely egy hatalmas ervel bir trgy. - folytatdik a trtnet.
- A mitosz szerint Viracucha eredetileg egy tban lakott. - osztja meg tudst Alister.
- A vizvezetkszerelks istene. - ponkodik Zip.
- Npt a bke korszakba vezette. Sok vnyi blcs s igazsgos uralkods utn volt ... valamifle hatalmi harc. Nem sokkal utna meghalt, s egy hajn a Paradicsomba vittk. - fejezi be Lara az olvasst.
- Emlkeztet valamire? - krdi Alister.
- Igen, Arthur kirly mitoszra. Igen, megdbbent a hasonlsg. - vlaszol Lara.
- Arthur kirly? Egy kis segitsget krek. - kapcsoldik be a tanulatlan Zip.
- Ugyan az a trtnet. Egy ifj, aki nincs tudatban kirlyi szrmazsnak, felemelkedik az ismeretlensgbl s blcs kirlly vlik egy bartsgos varzsl s a botja vagy kardja segitsgvel. s ezek utn elviszik a Paradicsomba. - okitja Lara tudatlan bartjukat.
- Sok kultrnak vannak hasonl legendi, pldul mint a vizzn. Mindekinl meg lehet tallni azt is. - mondja Alister.
Kerljk meg a tmbt, majd egyenesen menjnk, az adott ton. A baloldali falon a peremeken ugrljunk felfel, majd a magasban ugorjunk htra, t a platformra. A platformrl a domb fel ugorjunk, kzben ljk ki a csklynkat, s lengjnk fel a peremre. Ha nem rnnk el, akkor a peremeken ugrljunk fel a platform tetejre. Ha mr fent vagyunk, ugorunk megint a lejt fel nekifutsbl, s csklyzzunk a levegben, majd lengjnk t a lejt tetejre. Menjnk egyenesen, a szakadk fel. tvezet animci kvetkezik megint, az adott gombokat nyomjuk le hamar.
- Lara, tnj onnan! - kilt kzbe Zip.
Ha sikeresen benyomtunk gombokat az adott idben, akkor mr a szakadk tlpartjn talljuk magunkat. (Ne felejtsk el itt sem, hogy a gombokat, csak egyszer nyomhatjuk le. Nem nyomogatni kell, hanem egyszer, s az adott pillanatban kell megnyomni)
- Huh, szp lbmunka. - ismeri el Alister.
- Ksznm.
- Woa, dbbenetes ez a hely! Itt hasznos lehet a tvcsved RAD mdja. - jegyzi meg Zip.
- Igazad lehet. - mondja Lara.
Egy j nagy teremben vagyunk. Itt az lesz a feladatunk, hogy kgolykat toljunk majd r a slykapcsolkra. Na vgjunk bele: a baloldali golyt toljuk a baloldali kapcsolra.
- Ez biztos elkprztatta a falusiakat akkoriban. - lelkendezik Zip mikor megpillantja az eltr fnnyalbot.
- Azt tudom, hogy engem elkprztat. - mondja Lara.
Ekkor a baloldali szobor a karjt szttrja. Erre mg egyelre nem tudunk felmszni, mert le van a mszs rsz szakadva. Most a terem bejrattl megint balra (de nagyon ell) van egy szoborfej, annak a tetejn meg egy kgoly. Ltjuk, hogy csillog a goly tartja. Csklyval ljnk bele, s hzzuk le.
- H, az tetszett. - elgedetlenkedik Zip.
- Szp volt, de tban is volt. - indokolja meg rgszhez mltatlan tettt Lara.
A golyt toljuk a jobboldali kapcsolra. Ekkor a jobboldali szobor is szttrja a karjt. Msszunk fel a ltrn, ha az t vget r mszs kzben, akkor ugorjunk a kzps peremre t, onnan feljebb, onnan meg megint t a ltrra, de teljesen mindegy, hogy melyik oldalra. Fent toljuk le a golyt, s msszunk le. A golyt toljuk a kzps kapcsolra. Ekkor a kutyaszobor felemelkedik, s a bal s jobboldali szobor fnye beleesik a kutyaszobor fejbe.
- Azt kell mondanom, le vagyok nygzve, Lara. Ez csodlatos. - mondja Alister.
- Nem semi ltvny. - helyesel Lara.
A szemben lv szobornak a trde kinylik. Kis vide kvetkezik, Lara megvizsglja a kutyaszobor talpazatt.
- A kirlyn smnja; kemelvny egy belellitott karddal, azaz ebben az esetben Virakucsa botja. Ezaz. - tolmcsolja Lara mit lt a talapzaton.
- Azt hiszed ugyan az, amit Tiwanakuban lttunk? - krdi Alister.
- Tbb mint egy kemelvny van, de elkpzelhet.
- Szval a smn lenne Merlin, a bot meg... aminek Arthur kardjt hivtk. - igyekszik sszefoglalni Zip.
- Vletlen egybeessnek hivjk. - veti kzbe Alister szkeptikusan.
- Furcsa nv egy kardnak. - Zip.
Ha az irnytst megkapjuk, menjnk fel a szemkzti szobor trdn. Lara.
Lara bemegy a kis jratba, s megtallja a kirlynõ kristlyba zrt szobrt, a talapzaton pedig egy kardot.
- Nzz csak r! Gynyrû! Olyan kzel voltunk korbban! Olyan kzel.
- Csodlatos, Lara. - mondja Alister.
- Nem tûnik ismerõsnek a kardja?
- Ezt volt Rutlandnl. - mondja Zip.
- Leszmitva, hogy ez csak egy szertartsi msolat. s ez itt mi? A hegye letrt... Istenem, eszembe sem jutott volna hogy igy nz ki. Lttam ezt korbban, a Waseda Egyetemen Japnban. De nem tudtam hogy brmi kze lenne ezekhez az ereklykhez.
- A pokolba is, lefoglaltatom neked. - Zip.
- Nincs mr ott. Shogo Takamoto ellopatta.
- Takamoto? A jakuzkkal nem j szrakozni, Lara. - inti vatossgra Zip.
- Nem rdekel, Zip, akarom azt a darabot. Szervezz meg egy tallkozt.
- OK, de ... vrj kicsit, Anaya hiv. tkapcsolom. - mondja Zip.
- Lara, Lara hallasz? Itt vannak azok a szemetek a vrosbl, s lemennek utnad. - suttogja Anaya a telefonba.
- Vglis ez egy sir, gondoskodom rla hogy otthonosan rezzk itt magukat. - kemnykedik
Ha az irnytst megkaptuk, akkor ugorjunk jobbra fel a peremen, ami majdnem velnk szemben van.
- Bocsi, nem figyeltem Anayra - szabadkozik Zip - elcsapongott a figyelmem.De gy tnik egyenlre biztonsgban van.
- Semmi baj, csak rtesits ha zsoldos bartaink kzelebb kerlnek hozz.
- Rendben.
- Hogyan jn vissza, ha hinyzik a padl? - rtetlenkedik Alister.
- Azt hiszem a fenti utat kell vlasztanom. - mondja Lara.
Ha felrtnk, ugorjunk mindig a szemkzti platformokra, (a bejrattl balra nzve, de neknk jobbra) ha az utolsnl jrunk, akkor a peremre ugorjunk fel, s oldalazzunk balra. tkzben vigyzzunk a repedseknl, ugorjuk ket t! Amikor a vghez rtnk a peremnek, mindig menjnk lefel a peremeken, majd a linra ugorjunk t. A linnal balrbb vegyk az irnyt, s ltjuk a peremet a kicsit sttebb helyen. Menjnk egy kicsikt feljebb a linon, s lengjnk t a peremre. Ha elkaptuk, menjnk balra, s fel a kis jratba. Jobbra egy lejtt tallunk a 4. goly trsasgban. A kgolyt toljuk le a lejtn, erre a szemkzti fal tszakad, s a goly a kutyaistenes terembe leesik. (Ha nem esik le, akkor toljuk el, vagy ljnk bele.) Most mr mi is lemehetnk az adott ton, s a golyt toljuk r a kzps slykapcsolra, a msik mell. Erre a kutyaszobor feljebb emelkedik, s alatta vegyk fel a Gold Reward-ot.
Most mehetnk visszafel, addig, amg megint nem rnk el a linhoz. Ha mr a linnl vagyunk, ugorjunk r megint, de most a szakadk felett a szemkzti fejre lengjnk t, onnan pedig ugorjunk a kvetkez fejre. Lara meghallja, a terem vgben kt zsoldos beszlget.
- n nem ltok semmit. Te?
- Gondolod leesett? Taln szerencsnk van.
- Ma nincs szerencsm.
- Hogy van a trded?
- J hogy krded, szarul.
- Nem n botlottam el.
- Nem n nem tudtam megtartani azt az tkozott ktelet.
-Nedves volt.
- Nem tudom hogy a francba tudott oda tjutni ktl nlkl, ezeken a csszs kveken s...
- Ltom!
- Vgezz vele!
Cssszunk le a lejtn, ljk meg a katonkat, s vegyk fel a rnk hagyott dolgaikat. Tovbb az ton, ahonnan jttnk. A katont ljk le. Mikor Lara ahhoz a teremhez r, ahonnan a vizet leeresztette, jabb csapat zsoldos diskurzusra lesz figyelmes.
- Egyikk sem jelentkezik.
- Taln ki van kapcsolva a rdijuk.
- Taln alszanak, pihiznek egyet a srban.
- Menj s ellenrizd le.
- Mirt nem te msz?
- Csak csinld, Miller, hagy a rinylst legalbb egyszer.
Vgezznk a fegyveresekkel, a ktelkn msszunk fel, s lengjnk be a fenti folyosra. Egyenesen tovbb. A ltrn msszunk fel, majd ha mr fent vagyunk, a baloldali szikln menjnk tovbb.
Nan hogy harc jn. Ljk le a katont. Tovbb fel a szikln, s msszunk a kifesztett ktlen. Gyorstani a mszst az akcigombbal lehet. A felszinhez kzeledve ismt elruljk magukat a szsztyr zsoldosok.
- Azt hiszem lttam egy leoprdot, nehz megmondani.
- Jagurt. Itt nincsenek leoprdok.
- Akkor jagurt, nem mindegy? Lttam egy akkora pkot is, mint a kezed.
- Tarantult.
- Te valami kartondobozban ntl fel?
- Bocsi hogy nem tudom az sszes latin nevet is. De azt tudom ami szmit.
- Csak figyelj a rosz hirekre, Einstein. Ha az a Croft feljut ide, kiloccsan az a nagy agyad a padlra. Arra mrget vehetsz.
Ugorjunk ki a partra, majd ljk meg a katonkat. Ha mindenkit megltnk, vegyk fel amit htrahagytak.
- Zip, ott van mg Anaya a msik vonalon? - krdi Lara Zipet a rdin.
- Igen.
- Mond neki, hogy bjjon a Jeep al! Valaki jn.
Egy katona jelenik meg fent, a Jeep mellett, ljk le. Vide kvetkezik:
- Remlem megtalltad amit kerestl, mert n soha nem jvk ide tbbet. - kezdi Anaya a Jeep mellett llva.
- Igazam volt. Csak ezt hagyta htra. - mondja Lara, s tadaja Anaynak Amanda tornacipjt.
- Kijutott onnan, s nem mondta el neknk? Mirt bjklt vekig? - krdi Anaya meglepetten.
- Taln nem kifejezetten bjkl, csak nem tartja a kapcsolatot a rgi bartaival. Taln tallt vagy megtudott valamit odalent, amit meg akart tartani magnak. Zip, beszltl Takamotval? - krdi vgl Lara.
- Vgl sikerlt. Nem akart tallkozni veled, ezrt emlkeztettem, mennyire utlod azt a szt, hogy "nem". - vlaszol Zip.
- Szrny trsalkodpartner vagyok. Gondolom semleges terepen akar tallkozni.
- Ezt csipni fogod. Toro Nishimura irodjban akar veled tallkozni, a sajt fszke melletti pletben.
- Nishimura? Takamoto nem tudja hogy bartok vagyunk?
- Nem. Annyit tud, hogy Nishimura egy vllalati bulit rendez holnap este, s ott tallkoztok.
- Egyre jobb! Rendben, akkor egyenesen oda megyek. De tallnom kell valami alkalomhoz ill ruht.
Anaya s Lara beszllnak a kocsiba s elhajtanak.
Tippek:
--Nem rdemes Time Trial mdban rewardokat gyjtgetni!
--Ha Time Trial mdban jtszunk, akkor hagyjuk a faluban a katonkat, rgtn fussunk a motorhoz, s pattanjunk r.
--A Gold Reward megszerzst mellzk Time Trial mdban, helyette rgtn a linnal lengjnk t a szemkzti oszlopra.
Ha Time Trial mdban vgigvitted a plyt, akkor a kvetkezõ dolgok elrhetõek lesznek az extrk menpontban:
Special - Infinite SMG Ammo Outfit - Winter, Pink, No Coat
Ha minden reward-ot beszereztnk a plyn, akkor az albbi extrkat nyithatjuk meg:
Cinematics - 14 j
Character Profiles - Zip
Location Concepts - Peru
Object Models - Peru
Outfits - Legend, Blue; Classic |