hírek : Metal Gear Solide 4: Kojima interjú |
Metal Gear Solide 4: Kojima interjú
2006.07.21. 15:34
MGS4: Kojima interjú |
 |
PlayStation 3 | |
 | |
 |
|
Az amerikai OPM2 magazin Hideo Kojimával az MGS sorozat producerével / direktorával ült le egy vaskos interjú erejéig – a téma természetesen az idei E3-on (is) méretes hullámokat kavaró Metal Gear Solid 4 volt. Kojima-san fontosabb kijelentései következnek, szépen, sorjában:
>> Az E3-as trailer konkrét, a játékban is szereplő helyszíneket mutatott – ezeket a nem-végleges PS3 fejlesztőkészlet segítségével hozták össze. Kojima elmondta, hogy még mindig vizsgálják a PS3 képességeit / erősségeit, a trailerben látott grafika nem végleges – a kész játék valószínűleg ennél jobban fog kinézni.
>> A PS3 kontrollerről: Kojima „briliáns ötletnek” tartja a mozgásérzékelős irányítót, a csapat jelenleg azt próbálgatja, hogy miképp tudnák a játékba simítani az E3-on bejelentett új képességet.
>> Ha már E3: az Expon Kojimának legjobban a Wii tetszett.
>> MGS4: nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy Snake fokozatosan romló fizikai állapota látható legyen. A játék folyamán különféle sérülések, sebek hagynak maradandó nyomot Snake-en. A trailerben is látható robotok a korábbi MGS-ekben tapasztalt technológiára alapoznak, de az új megjelenésük (mechanikus test / agy, „élő” láb) mélyebb jelentéssel is bír – Kojima így szeretné bemutatni, hogyan kezdik el uralni a gépek az emberi társadalmat, milyen függőségi viszony alakult ki ember és gép között.
>> Az optikai álca a játék egyik alapköve lesz: Snake bárhol tudja használni, de csak akkor, ha nem mozog. A ruha kódneve (Oco-Cam) az oktopuszra, és környezetbe való beleolvadásra utal. Az Oco-Cam-en kívül valószínűleg az MGS3-ban látott egyéb álcázási technikák (pl. arcfestés) is szerepet kapnak majd.
>> Az MGS 4 háborújában soha nem lesz nyugalom: nem csak a csatatér változik folyamatosan, hanem a szembenálló felek is. Könnyen elképzelhető például, hogy az egyik nap még X ellenfél ellen harcoló sereg megbízót vált, és pár nap múlva már az Y oldal ellen indul csatába. A háborúban nem csak katonákkal találkozhatunk majd, Kojima ezúttal nagy szerepet szán a (korábbi részekben mellőzött) egyszerű civileknek is. Ők sokféleképpen viselkedhetnek: menekülhetnek például, de egy részük a családja védelmében fegyvert is ragadhat.
>> Raiden: nem lesz játszható karakter (egész végig Snake-et irányítjuk), de Kojima mindenképpen szeretett volna még egy kört menni vele. Japánban már az MGS2-ben is jól fogadták a kissé (?) nőies hőst, az amerikai és európai rajongók egy része azonban erősen húzta a száját. Kojima célja, hogy most ők is a szívükbe fogadják, és a játék végén azon problémázzanak, hogy miért nem volt játszható karakter ez a cool karakter…
>> Multiplayer / online szekció: erősen dolgoznak rajta, a PSP-s (erősen multi középpontú) MGS: Portable Ops befejezése után a handheld játékon dolgozó stáb egy része átsétál a MGS4 teambe, hogy a negyedik epizód multiján dolgozzanak.
>> Zene: szeretnének kicsit elszakadni a tradicionális MGS-muzsikáktól, ez már a trailerben is hallható volt – a fájdalmasan szép dallam az MGS 4 főtémája, hasonló stílusú zenékre számíthatunk. |
|